Hi! At yök Casa + Cultura we offer eco-friendly accomodation and cultural activities based on the real Barcelona, for both locals and travellers! This is our blog where we post stuff we like related to #design, #hotels, #sustainability and #Barcelona.

Our website is www.helloyok.com.

And no make reservations, visit us on airbnb. We open July 28th 2014!

yök Casa + Cultura is based on good design. Eco-friendly, social, local, practical and fun, paying special attention to aesthetics, authenticity and the world around us. This place will make guests feel like they are staying at somebody’s very special house. They will be welcomed with a service that looks for details and cares about the needs of everyone involved. Think of it as a professional B&B, good for people, planet and profit.

The originality of the interior design, the reflection of the local culture, the understanding of the ecological footprint and the creative way it is reduced make this a very attractive place to be.

Moreover, it will not be another tourist bubble but instead connect visitors to Barceloneses and welcome unusual guests to hang out in an unusual place.

The yök manifesto
1. Reflect the real Barcelona at all times: that of its locals, not of the tourist guides. Do not practice mass tourism, foster elegant tourism.
2. Be a social hub where visitors meet locals and unusual things happen. This is a place to be, not a place to stay the night.
3. Invite guests to bring and share their culture because everyone is a local somewhere.
4. Think Slow. Co-create experiences by actively involving like-minded, independent, local brands in the business.This is a place that couldn’t be anywhere but in Barcelona.
5. Be transparent and truly sustainable. Drastically reduce the ecological footprint of the activity through eco-innovation and sustainable design thinking
6. Be more than an eco-project. Use embedded sustainability without sacrificing lifestyle. Less preachy, more inspirational.
7. Be good for People, the Planet and Profit. Create a successful business that makes the world a little bit nicer for everyone.
8. Size matters. Stay flexible and keep it personal. Guests should not feel like a room number but instead feel like they are staying at somebody’s very special house.
9. Apply good design (useful, beautiful, fun, detailed, eco-friendly, functional, affordable, long-lasting, honest, local) to everything: interiors, business model, service, activities, and shop.
10. Be social, online and offline. Be connected to guests, locals, the city, modern culture, tradition and nature., online and offline. Be connected to guests, locals, the city, modern culture, tradition and nature.

Please email us (petz@helloyok.com or majose@helloyok.com) if you want to get involved, thanks!

—-CASTELLANO—————————————————————————————————————————

¡Hola! yök es un proyecto de casa + cultura en Barcelona, y este es nuestro blog. Aquí publicamos cosas que nos gustan relacionadas con #diseño, #hoteles, #sostenibilidad y #Barcelona.

yök Casa + Cultura se basa en el buen diseño. Respetuoso con el medio ambiente y la sociedad, local, social, práctico y divertido, con especial atención a la estética, la autenticidad y al mundo que nos rodea. Este lugar logrará que los huéspedes se sientan como en casa de alguien muy especial. Serán acogidos con un servicio que mima el detalle y se preocupa por las necesidades de todos los involucrados. Imagínate un bed&breakfast profesional, bueno para las personas, el planeta y la economía (People, Planet & Profit).

La originalidad del interiorismo, la impregnación en la cultura local, la conciencia de la huella ecológica y el estilo creativo de reducir el consumo, harán, de éste, un lugar muy atractivo para visitar.

yök pretende luchar contra el turismo en masa y poco ético que existe actualmente en la ciudad condal. Evitará convertirse en otra burbuja turística, siendo un lugar de conexión entre los visitantes y los Barceloneses. 

El Manifiesto yök
1. Mostrar la auténtica Barcelona: la de los Barceloneses y no la promovida por las guías turísticas. No al turismo de masas, sí al turismo sostenible.
2. Ser un punto de encuentro de los visitantes y barceloneses en el que se compartan momentos únicos e irrepetibles. Este es un lugar para ser, no un lugar para pasar la noche.
3. Invitar a los visitantes a compartir su cultura, porque cada uno es de un lugar.
4. ”Think Slow”. Co-crear experiencias involucrando marcas independientes y locales con ideas afines en el negocio. Este casa no puede estar en ninguna otra ciudad que no sea Barcelona.
5. Ser transparentes y sostenibles. Reducir el impacto ecológico de la actividad a través de la eco-innovación y del diseño sostenible.
6. Ser más que un eco-proyecto. Incorporar la sostenibilidad sin sacrificar el estilo de vida. No se predica, se inspira.
7. Ser positivo para las Personas, el Planeta y la economía. Crear un negocio de éxito que haga que el mundo sea un poco más agradable para todos.
8. El tamaño sí importa. Flexibilidad, personalidad y exclusividad. Los visitantes no serán un número de habitación, serán invitados en una casa muy especial.
9. Aplicar un buen diseño -útil, elegante, divertido, detallista, ecológico, funcional, económico, duradero, honesto, local- para todo: interior, modelo empresarial, servicio, actividades y tienda.
10. Ser social, online y offline. Estar conectado con los visitantes, los barceloneses,  la ciudad, la cultura moderna, la tradición y la naturaleza.

Por favor, ponte en contacto con nosotras (petz@helloyok.com o majose@helloyok.com) si quieres colaborar, gracias!

t

kNotes